قیمت بهشت

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: هرچیزی را قیمتی است و قیمت بهشت نمازهای پنجگانه است

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: هرچیزی را قیمتی است و قیمت بهشت نمازهای پنجگانه است

قیمت بهشت

من برای رسیدن به آرامش
تنها به تکرار اسم تو بسنده خواهم کرد

یا رب العالمین

......................................

ویژگی های وبلاگ قیمت بهشت:

تولیدات وبلاگ یکی از ویژگی های ممتاز این وبلاگ است و این تولیدات در بخش های: پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک ،کلیپ، پادکست صوتی، استیکر، پاورپوینت و... خواهد بود.

بخش یادداشت های شخصی وبلاگ خود به سه قسمت تقسیم می شود:

1) ایده های ترویج نماز من
2) حرف ها و توصیه های من
3) عربی نوشت های من

در قسمت عربی نوشت های من، متن های خود را به زبان عربی همراه با ترجمه جهت بهره مندی دوستان عرب زبان قرار میدهم.

دیگر موضوعات وبلاگ که از منابع دیگر استفاده شده است:
احکام نماز
احادیث و روایات
یادداشت ها و مقالات
شعر، داستان و متن ادبی
نماز در کلام خوبان
پرسش و پاسخ
کتاب نوشت و معرفی کتاب
فیلم و صوت
پوستر، عکس نوشت واینفوگرافیک



پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۶، ۱۰:۰۷ - Bahar 1999
    عالیツ

نماز با نشاط

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ب.ظ

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که روزهایی رغبت زیادی به خواندن نماز آن هم در اول وقت دارید و در مقابل روزهایی هستند که کسل و بی نشاط هستید و حتی خواندن یک نماز دورکعتی برایتان به مانند کندن کوهی سخت و استوار است... چرایی این حسهای دوگانه در خود ما و رفتار ما وجود دارد... باید از خودمان سوال کنیم چرا در مقابل نماز دو رفتار متفاوت از خودمان نشان می دهیم چرا گاهی سرشار از نشاطیم و گاهی بی نشاط؟

رفتارمان را مرور کنیم، کارهایی که انجام داده ایم...

بهترین کار این است که دفترچه ای داشته باشیم و آن را به دو قسمت تقسیم کنیم...در قسمتی عواملی که به نظرمان باعث نشاط در نماز شده است را یادداشت کنیم و در سمت دیگر عواملی که فکر میکنیم این نشاط را از ما گرفته اند.
به طور مثال اگر در روز خاصی برای خواندن نماز انرژی معنوی نداریم سریع فلش بک بزنیم به خودمان و رفتارهایمان... مثلا ممکن است همان روز دروغی گفته باشیم...آن دروغ را در دفترچه یادداشت به عنوان عاملی برای کسلی و بی نشاطی یادداشت کنیم.
و در مقابل اگر روزی سرشار از نشاط معنوی هستیم باز هم فلش بک بزنیم به خودمان و افعالمان... مثلا اگر به دوستی نیکی کرده ایم آن نیکی را در دفترمان یادداشت کنیم.

به مرور لیستی از عواملی خواهیم داشت که در نشاط و بی نشاطی ما در خواندن نماز موثر هستند. بنابراین باید خود را طبق لیستی که داریم برای جهاد اماده کنیم...برای مبارزه با عوامل بی نشاطی و سرکوب کردن آن ها...
وقتی پی بردیم که هر دروغ ما در زندگی نقشی در بی نشاطیمان در نماز دارد...مبارزه کنیم با دروغگویی...به خودمان اجازه ندهیم که دروغ بگوییم...به خودمان بگوییم این دروغ ، باعث خمودی و کسلی ما در نماز می شود و این بی نشاطی زیان و خسارت بزرگی برای ماست... این دروغ سبب این می شود که رفته رفته از خدا دور شویم... و آیا این دروغ ارزش این را دارد که از خدا فاصله بگیریم؟؟
به همین طریق باید عوامل بی نشاطیمان در نماز را فهم کنیم و به جهاد و جنگ با آن ها برویم...به مرور همه ی نمازهایمان را با نشاط خواهیم خواند ان شاءالله.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۳
حدیث ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی